در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

حمله به کرانه باختری مغایر توافقنامه اسلو | احتمال تغییر معادله جنگ در غزه

یک کارشناس جهان عرب با اشاره به اینکه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری مغایر توافقنامه اسلو است، گفت: با توجه به جمعیت بالای کرانه باختری احتمال خیزش سنگین اهالی این منطقه علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد و این اتفاق می‌تواند، معادله جنگ غزه را تغییر دهد.
یک کارشناس جهان عرب با اشاره به اینکه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری مغایر توافقنامه اسلو است، گفت: با توجه به جمعیت بالای کرانه باختری احتمال خیزش سنگین اهالی این منطقه علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد و این اتفاق می‌تواند، معادله جنگ غزه را تغییر دهد.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، حسن‌هانی‌زاده درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری گفت: حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نشانه تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای انتقال بحران از غزه به کرانه باختری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی کرانه باختری در طول ده ماه جنگ در غزه ورود مستقیم به این بحران نداشته‌اند. اما اخیرا رژیم صهیونیستی به بهانه ارتباط برخی از اعضای حماس با اهالی کرانه باختری اقدام به ترور برخی اشخاص و مردم عادی در این منطقه کرده است.

این کارشناس جهان عرب با بیان اینکه این رویکرد رژیم صهیونیستی با اصل توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ مغایرت دارد، تاکید کرد: این توافقنامه تصریح می‌کند که کرانه باختری به لحاظ امنیتی به طور کلی زیر نظر تشکیلات خودگردان اداره خواهد شد.

هانی‌زاده یادآور شد: به همین دلیل در طول بیش از ۳۰ سال گذشته مردم کرانه باختری در درگیری‌هایی که بین اهالی غزه و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است، هیچ گاه دخالتی نداشته‌اند.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا بحران را به کرانه باختری منتقل کرده و به این شکل تشکیلات خودگردان را وارد درگیری‌های غزه کند. اما این اقدام نقض توافقنامه اسلو از سوی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.


این کارشناس جهان عرب توضیح داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه اهالی کرانه باختری احساس می‌کنند مردم غزه زیر فشار بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند، در تلاش هستند به نوعی کمک‌های انسان دوستانه خود را به دست هموطنان‌شان برسانند. این در حالی است که این مساله سبب شده به کاروان‌های کمک‌رسانی حمله شود و رژیم صهیونیستی برخی افرادی را که قصد ارسال کمک به غزه داشتند، ترور کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه این مسائل نشان می‌دهد جنگ در حال گسترش از غزه به کرانه باختری است، عنوان کرد: این در حالی است که به دلیل جمعیت بالای این منطقه احتمال خیزش سنگین از سوی اهالی کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد و این اتفاق می‌تواند معادله جنگ غزه را تغییر دهد.

وی درباره سرنوشت مذاکرات صلح نیز بیان کرد: بعد ۱۶ دور مذاکره بین طرف‌های درگیر و بازیگران بحران غزه در دوحه و قاهره این روز‌ها تمام مذاکرات با شکست مواجه شده است و امیدی به رسیدن به راه حل مسالمت آمیز و پایان دادن به جنگ غزه وجود ندارد.

این کارشناس جهان عرب در گفتگو با جام جم آنلاین تاکید کرد: غزه قربانی مناقشات و رقابت‌های حزبی آمریکا شده است، زیرا دو نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات تلاش می‌کنند از غزه به عنوان یک برگ برنده انتخاباتی استفاده کنند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: جمهوری خواهان بشدت در حال کمک و پشتیبانی از بنیامین نتانیاهو هستند، زیرا ترامپ چسبندگی بالایی به لابی صهیونیست دارد.

وی ادامه داد: کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات نیز به دنبال این است که با برقراری آتش‌بس تاکتیکی و موقت به نوعی رای خاکستری جامعه آمریکا را به نفع خود جذب کند.

این کارشناس جهان عرب عنوان کرد: به این ترتیب این مسائل سبب می‌شود که هرگونه طرح صلح با شکست مواجه شود. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد در کوتاه مدت بتوان به برقراری آتش‌بسی حقیقی در غزه امیدوار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها